close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם ניתן להרחיק יונים באופן עצמאי?

מערכת שורשיט אדר ב, תשפב22/03/2022

חברות מקצועיות להרחקת יונים נוהגות להעניק תעודת אחריות על עבודתן, וזאת כדי הבטיח ללקוחותיהן את הערובה לעבודה מקצועית

תגיות:
צילום: freepik

היונים יכולות להתברר כבעל כנף עקשן למדי. מן הרגע שבו הן מתבייתות על מקום מגורנו, לא יעזרו כל ההפחדות, כל נפנופי הידיים והקולות המרתיעים, הן מצדן אולי יתעופפו וינוסו מאתנו, אך באותה הנשימה גם ישובו על עקבותיהן. מה עושים?

אין זה מקרי שכיום ישנן חברות רבות המציעות שירותי הרחקת יונים. למעשה, מדובר בתחום מקצועי הנובע מתוך ענף ההדברה, ובדיוק כמו מדבירים, גם מרחיקי יונים נדרשים לתעודת הסמכה רשמית המוענקת מטעם המשרד להגנה על הסביבה.

מרחיקי היונים של המרכז לאיכות הסביבה חולקים עמנו כאן את הטיפים המרכזיים שיעזרו להרחיק את היונים, וגם מסבירים מתי עלינו לשקול את האפשרות לשכירת שירותיה של חברת הרחקת יונים אשר תבצע פעולות סדורות יותר.

מדוע היונים נחשבות למפגע תברואתי?
ראשית כל, מה גורם ליונים להיחשב לבעל כנף לא רצוי? והאם באמת מוטב יהיה שנרחיק אותן מביתנו?

היונים אמנם אינן נחשבות לבעל חיים אימתני, או כזה המהווה איום ישיר על בני האדם, אך הסכנה טמונה במה שהן מביאות עמן. נוצותיהן של היונים כוללות מגוון רחב של מזיקים שונים לרבות פרעושים, פשפשים וכיני יונים.

אם לא די בכך, הרי שצואת היונים, הידועה גם בשם לשלשת יונים, מהווה קרקע פורייה למפגע תברואתי ולפגיעה קשה ברכוש. לשלשת היונים מכלה מתכות ומעודדת תהליכי קורוזיה אשר פוגעים במנועי מזגנים, קולטי שמש ומעקות במרפסת השירות. נוסף על כך, לשלשת היונים החשופה לשמש הקופחת, מגדלת בתוכה פטריה זעירה אשר עלולה להתעופף באוויר ולהגיע עד לדרכי הנשימה של הדיירים. די בה, כדי להוביל למחלות נשימתיות ולאלרגיות קשות.

המרכיב העיקרי בהרחקת יונים
על-פי המרכז לאיכות הסביבה, טבעה של היונה הוא למצוא את המקום הנוח עבורה. המקום שמהווה עבורה מגורים.

כאשר ליונה נוח, לא יעזרו התחנונים, והיא תישאר בעמדתה ותמשיך לפקוד את ביתנו. כדי לסלקה אחת ולתמיד, יש להוציא את הנוחות מתוך האזור אליו היא הגיעה, וכך למעשה לעודד אותה לחפש אחר מקום אחר.

האמצעים העומדים לרשותנו באופן עצמאי אינם מוציאים את הנוחות מן המשוואה, אולם בהחלט יכולים לספק פתרון למשך מספר חודשים.

דחליל עורב נגד יונים
דחליל עורב ליונים הוא אמצעי יעיל וזול המאפשר להרחיק את היונים לפרק זמן קצוב.

היונים טועות לחשוב כי הדחליל הוא באמת עורב המאיים עליהן, אולם יש לדעת במקביל כי מדובר בפתרון זמני. אחרי מספר חודשים, היונים יכולות 'לעלות' על התרמית ולהבין כי אין מדובר בעורב אמתי.



תרסיס נגד יונים
אפשרות נוספת היא שימוש בחומר דוחה יונים אותו נהוג לרסס באזורים המועדים לפורענות.

גם כאן מדובר בפתרון זמני שכן יש לרסס שוב ושוב את המקום. נוסף על כך, התרסיס נחשב לחומר דביק במיוחד, ולכן הוא עלול להוביל למצבורים של לכלוך וזוהמה.

דוקרנים נגד יונים
דוקרנים גם הם נחשבים לשיטה יעילה, אולם חשוב לדעת איך להשתמש בהם. לעתים גם יהיה מדובר באזורים קשים להגעה ואף בלתי אפשריים להגעה עבור חלקינו.

אין זה מקרי כי מרחיקי יונים נדרשים לתעודת עבודה בגובה, וזאת לאור העובדה כי לעתים קרובות, הדוקרנים נדרשים להתקנה באזורים שאינם נגישים דוגמת תבליטים על גבי קירות חיצוניים של רבי קומות וגגות.

מתי מומלץ לבצע הרחקת יונים מקצועית?
אם הפתרונות שצוינו לעיל לא עזרו, או עזרו לטווח קצר, הרי שמוטב יהיה לפנות לבעל מקצוע מוסמך אשר יבצע שורה של פעולות אשר ירחיקו את היונים אחת ולתמיד.

פעולות אלו כוללות שימוש באמצעים שונים לרבות התקנת רשת נגד יונים אשר חוסמת את הגישה מבעדה שלה יונה. ברשת זו נהוג להשתמש במרפסות שירות, אך גם כאמצעי מותאם אישית להרחקתן של יונים ממתקנים שונים כגון מנועי מזגנים במרכזים מסחריים וקולטי שמש.

חברות מקצועיות להרחקת יונים נוהגות להעניק תעודת אחריות על עבודתן, וזאת כדי הבטיח ללקוחותיהן את הערובה לעבודה מקצועית אשר תעניק שקט תעשייתי לשנים ארוכות וטובות.

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה